Egy kicsit másképp. Egy kicsit boldogabban.
2017. január 12. írta: thehappinessblog

Egy kicsit másképp. Egy kicsit boldogabban.

avagy az évkezdéshez épp aktuális!

Élj pozitívan! - De, hogy?

 

„Csak a tegnapi önmagadnál kell ma jobbnak lenned.” – ébresztem magam reggelente. Hogy mi az energikusságom titka? Próbálok rendszeres és tudatos lenni, mert tudom, hogy a hétköznapi jól-létünk döntően a szokásainkon múlik. Cselekedeteink 40%-a automatikus, oda sem kell figyelnünk már a cipő a lábon, kulcs a zárban, és ha jó rituálékat tettünk magunkévá, akkor a reggeli a táskánkban várja az indulást. Az már egyáltalán nem titok, hogy a napindító étkezésnek olyan kihagyhatatlannak kéne lennie, mint a búcsú puszinak az ovi udvarán vagy a „Tőle” kapott búcsúcsóknak a közös otthon ajtajában. (Az ezekből nyert energiát nem pótolhatja tíz csésze kávé sem, egyetértünk?) És ha már étkezéssel kapcsolatos titkokat fejtegetünk:

 

Diétás tények és tévhitek TOP3 – szerintem:

1/a: Ha senki nem látja nem hizlal. – Tévhit

1/b: Zabból lehet finomságokat készíteni. – Bizonyított tény

2/a: A súlyzós edzésektől nagydarab leszel. – Tévhit

2/b: A sütiktől nagydarab leszel. – Tény

3/a: Nincs időd diétázni/mozogni. – Általában tévhit

3/b: Nincs kellő motivációd a diétázni/mozogni. – Általában tény

 

Persze van, hogy az én fejem felett is összegyűlnek az esőfelhők, ilyenkor a lelkesedésem fagypont körüli. „Számítani fog ez egy hét múlva?” – kérdezem magamtól. Ha igen, akkor sebességbe kapcsolok és megoldást keresek, ha nem, akkor nem stresszelek jobban, mint amennyit a helyzet megkíván. Persze az ilyen nehézkes napokon ázik be a csizmám, robban le a busz amin ülök, és fájdul meg a fejem otthon a díványra dőlve… Kinek van kedve ilyenkor főzni vagy edzőterembe menni? Nem is én lennék, ha nem lenne két aranyszabályom az ilyen alkalmakra is:

  1. Soha ne a legmélyebb ponton add fel. – Az túl könnyű!
  2. Soha ne a kanapén fekve dönts arról, hogy ma nincs erőd. - Ilyenkor soha nem lesz!

Ahogy időnként a ruhásszekrényből is ki kell szortírozni a már nem használható ruhadarabokat, ugyanígy a szokásainkat is át kellene néznünk. Amik nem építenek minket (ezek az úgynevezett boldogság gyilkos szokások), azokat meg kell próbálnunk elhagyni. Én például a „féltékeny vagyok” garbómat, „nézd meg mit tanulhatsz belőle” blúzra cseréltem. Ebben nem csak elegánsabb vagyok, de jobban is érzem magam. A „majd holnap (vagy holnapután, vagy valamikor…) foglalkozom vele” zoknimból „gyerünk, legyünk rajta túl” harisnya lett. Bár a zokni kényelmes volt, a harisnya sokkal professzionálisabb.

Tudom, hogy nem egyszerű lecserélni a megszokott tevékenységeinket, még akkor sem ha azok köztudottan kártékonyak. Van, hogy én is elcsábulok és vacsorára megrendeljük azt a bento boxot, amiben tavaszi tekercs van és cseresznyés muffin. Mégsem döntök úgy másnap, hogy lemészárolom a diétámat, sőt ellenkezőleg ilyenkor szoktam igazán behúzni a féket és a jól bevált csirke-saláta kombinációra váltani (visszakompenzálok). Nem várom el magamtól, hogy hibátlan legyek, és nem adom fel akkor sem ha nem teljesítettem száz százalékon. Ez nagyon nehéz volt, de megtanultam heti szinten értékelni a teljesítményemet, így nem az a lényeg, hogy mikor megyek edzeni, hanem, hogy a heti edzésszám meglegyen, és ha az egyik nap elcsúsztam a clean eatingen, még másnap helyre hozhatom az okozott kárt.

Imádok tervezgetni, mindig kell, hogy a fejemben és a naptáramban legyen egy következő pont, amit várhatok. Egy tanfolyam, egy utazás, ezek a mérföldkövek tartanak mozgásban. Azonban már nem csak nagy vehemenciával tervezgetek, hanem javarészt meg is valósítom amit kigondoltam. Nagy igazság, hogy sokkal könnyebb lendületben maradni, mint elindulni. Általában azt a részt még mindenki szereti, amikor kulacsot, atlétatrikót kell venni az edzéshez, amit az év elején nagy gondossággal eltervezett. A gond a megvalósítással van. A jégsalátát is könnyebb megvenni (majd kidobni két hét után), mint elfogyasztani, ugye?

A másik gond, hogy túl könnyű a jövőbeni énünknek feladatokat adni, feladatlistája gyakorlatilag a végtelenségig bővíthető. Korábban az én jövőbeli énem munkából haza érve az egész lakást ki tudta takarítani és párhuzamosan a vacsorát is össze tudta dobni, mielőtt edzeni ment volna. Aztán, ahogy közeledtem a megvalósítás felé és félúton voltam haza a villamossal, már megelégedtem volna azzal is, hogy ha csak rendet rakok, és a „nagyon muszáj” helyeket takarítom ki, végül a főzésből csak sütőzacskós csirke lett, az edzéshez meg már nem volt erőm. Újabban kevesebb feladatot adok a jövőbeli önmagamnak és igyekszem hatékonyabban megcsinálni a jelen a dolgaimat annál, mint ahogy elterveztem. Ez segít abban, hogy ne vállaljam túl magam és kiegyensúlyozott maradjak.

A boldog életnek is vannak mélységei. Az elégedett létezés titka talán az, hogy fel legyünk készülve azokra az időszakokra is, amikor a motivációnk cserben hagy minket, mikor egyszerűen nem úgy alakulnak a dolgaink, ahogy azt elterveztük. Ilyenkor van szükségünk egy extra energiaszeletre.

1 db (23,5g) energiaszelet tartalmaz:

1,7g szenvedélyt, mert az sokszor messzebbre visz, mint a tehetség.

15,6g türelmet, mert bár néha kilométereket hagysz majd a hátad mögött, máskor csak egy-egy apró lépést sikerül megtenned előre, a lényeg, hogy ne add fel!

2,0g rendszerességet, mert az segít automatikussá tenni a jó szokásokat. Ha valamin nem kell gondolkodnod, azt egyszerűbb lesz megvalósítod.

1,3g bátorságot, mert ha olyat szeretnél lenni amilyen még nem voltál, akkor olyan dolgokat kell kipróbálnod, amiket eddig még nem tettél!

0,18g tervet, mert terv nélkül minden cél csak kívánság!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://thehappinessblog.blog.hu/api/trackback/id/tr112120225

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
google-site-verification: google9ac48e638757b367.html