A boldogság egyenlete
2015. november 23. írta: thehappinessblog

A boldogság egyenlete

A hétvégén a Balatonon hűsöltünk, amihez természetesen valami kis olvasni való is dukál (a sudoku mellé). Éppen egy Bagdy Emőke könyvet olvasok a boldogságról, ám valahogy most a nagy melegben nem volt kedvem hozzá (kicsit olvasónapló style-ban olvasok, jegyzetet készítek belőle, és az most sok lett volna), így vásároltam egy Psziché magazint, amelyhez egy kis extra kiadványt is csomagoltak, A BOLDOGSÁG TANULHATÓ címmel.

Már akkor sejtetem, hogy ez valahogy nem lesz nagy kaland, de mivel szomjam csillapíthatatlan mindenre, amin a boldogság szó, mint olyan megjelenik muszáj voltam megvenni.

Sajnos így is lett és elég hamar átfutottuk a füzetkét. Olyanoknak ajánlanám, akik még soha-soha nem foglaltoztak "tudományos" szinten a pozitív pszihológiával, nekik biztos mondhat valami újat. Vannak benne, idézem: "könnyen alkalmazható, hatákony módszerek, amely szórakoztató és interaktív módon segít az olavsónak megtalálni a boldogsághoz vezető utat".

Hát... az, hogy írjak egy listát arról amitől boldogabb lennék, majd húzzam le róla (szigorúan pirossal!) azokat a sorokat, ami a szépséggel, anyagi jóléttel kapcsolatosak szerintem több mint sablonos.

Attól, hogy elmondjuk az embereknek, hogy "Héj!!! Nem lesztek boldogabbak attól, hogy ha szépek lesztek, és/vagy gazdagabbak!" még önmagában nem segít a boldogsághoz jutásban.

Még ha sajnos nem is fogom ezt a füzetkét rongyosra lapozni, akkor is találtam benne érdekes dolgokat: idézeteket, egy-egy mondatot, így jutottam el a boldogság egyenletéhez is.

A könyv szerint (melynek szerzője egy Francia úriember): BOLDOGSÁG = Elégedettség / Vágyak

Az Angol tudósok ezt így írták le: "A BOLDOGSÁG nem attól függ, hogy hogy mennek a dolgok, hanem attól, hogy jobban vagy rosszabbul mennek-e, mint vártad."

Valahol a kettőt egyként is lehet értelmezni, hiszen a jelen helyzettel való elégedettségemet hasonlítom ahhoz, amit szerettem volna, hogy legyen (vagyis a vágyaimhoz).

E szerint ha az adott helyzet jobb annál, mint amire számítottam, tádá boldog vagyok!

El fogom olvasni az angol cikket az egyenlet levezetéséről, mert kíváncsi vagyok a teljes történetre, addig is alkalmazzuk az olvasottakat: ha jobban sikerült a mai napunk, mint amit vártunk egy 1000 fokos hétfői naptól, akkor jelentsük ki nyugodtan, hogy boldogok napunk volt!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://thehappinessblog.blog.hu/api/trackback/id/tr638102790

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása
google-site-verification: google9ac48e638757b367.html